HTML

Állásfoglalás

"Ahhoz van tehetséged, amivel a megélhetésedet megszerzed, mindegy, hogy mivel." Ernest Hemingway

Friss topikok

Linkblog

8. nap - mennyiség vagy minőség?

2009.08.11. 22:36 hummingbird

A mai napom ismét csak tájékozódással telt. Elmentettem néhány hirdetést, de utána egyéb ügyeket intéztem, nem voltam hajlandó még egy teljes napot rászánni a jelentkezésekre!

Rengeteg tanácsadó cikket, blogot, kommentet elolvastam, de még mindig nem vagyok tisztában vele: milyen a jó önéletrajz?! Persze, tudom, hogy kell kinéznie, mit kell tartalmaznia, de miből mennyit? Egy időben szinte kötelezőnek éreztem, hogy az összes létező munkaviszonyomat felsoroljam, hiszen ha belépek valahová, úgyis minden kiderül - ha máshonnan nem, akkor a tb-kiskönyvemből. Aztán ahogy telt a lap, kihagytam néhány - az adott munkakör szempontjából nem releváns - korábbi állásomat a felsorolásból, helyette viszont megemlítettem egyéb tevékenységeimet, amelyeket vállalkozóként, megbízásból vagy éppen hobbiból végeztem. Ezek révén sikerült ugyanis a legsokrétűbb tapasztalatra szert tennem, lévén minden egyes munkakör eléggé behatárolt, a munkáltatók csak ritkán hagyják kibontakozni az alkalmazottakat. "Szabadúszóként" viszont azt tehettem, amihez igazán kedvem, tehetségem van, így valóban nagy tapasztalatra tettem szert egyes területeken.

Maradtak tehát az önéletrajzban a releváns munkakörök - minden egyes megpályázott álláshoz kicsit átalakítva, módosítva a felsorolást és a munkatapasztalatokat. Szükség esetén a motivációs levelemben kifejtek egy-egy tapasztalatot, hogy kiderüljön, pontosan azt a tevékenységet takarja az önéletrajzban szereplő néhány szó, vagy mondat, amire az adott álláshoz is szükség van.

Még így is sokallom kicsit a felsorolásban szereplő állásokat, de nem merek kihagyni többet, mert soha nem lehet tudni, hogy éppen melyik kelti fel a munkáltató érdeklődését... volt már rá példa, hogy egy bizonyos tapasztalat miatt vettek fel, ami a kiírásban nem szerepelt, de a cég éppen tervezte a tevékenység bevezetését, ehhez pedig kapóra jöttem.

Igyekszem, hogy ne legyenek nagy lyukak az önéletrajzomban, ezért csak évszámokat írok - így az sem derül ki, hogy egy adott munkakörben egy vagy két (vagy több) évig dolgoztam. Igazán hosszú távú (3 évesnél több) munkaviszonyom egy helyen sem volt - nem tudom, hogy ez mennyire visszatetsző, el tudom képzelni, hogy valahova ezért nem hívnak be. Bár nézegettem "sikeres" emberek önéletrajzait, és ők nálam is gyakrabban váltottak - azzal a különbséggel, hogy mindig egy kicsit "felfelé" lépdeltek. Manapság egyáltalán nem ritka, hogy valaki gyakran vált - bár attól félek, hogy ez eleve determinál arra, hogy eleve olyan munkahelyekre hívnak be, ahol nagy a fluktuáció (annak ellenére, hogy én már szívesen "megállapodnék" végre).

Számos vitát olvastam már azzal kapcsolatban, hogy érdemes-e kihagyni a felsőfokú végzettséget akkor, ha nem szükséges az adott munkakörhöz. Én nem hagyom ki, több okból sem: egyrészt így négy évnyi "lyuk" keletkezne az önéletrajzomban - ami az én esetemben nem annyira feltűnő, de egy pályakezdőnél például igencsak visszatetsző lehet. Másrészt a középfokú végzettséget igénylő állásokra is tömegével jelentkeznek diplomások is, ha egy munkakörnél ez nem kifejezetten hátrány (például bértábla szerint fizetnek és nincs keret egy diplomásra), akkor miért ne válogatnának a felsőfokú végzettségűek közül - ebben az esetben pedig hátránnyal indulok, ha nem írom be a diplomámat az önéletrajzba. Harmadrészt: nem áll szándékomban egy munkahelyen sem titkolózással, hazudozással indítani, minden egyes beszélgetésemben arra figyelni, hogy ne szóljam el magam. Egyszerűen képtelen vagyok "sunnyogni".

Az egyéb ismereteimet, mint nyelvtudás, számítógépes ismeret, egyetlen önéletrajzból sem hagyom ki, még akkor sem, ha nem kérik kifejezetten. Különösen igaz ez a nyelvismeretre - maximum nem küldök angol nyelvű önéltrajzot, ha nem kérik. Ám ez igen ritka. Egy blogon olvastam, mennyire gyakori, hogy egy vagy több nyelvtudást kérnek egy adott pozícióhoz, de ténylegesen soha nem kell használni. Nos, nekem ilyen tapasztalatom nem volt, ahol nyelvtudást kértek, ott ténylegesen szükség is volt rá - valójában nem is volt még olyan munkám, ahol ne kellett volna nagyon intenzíven használnom az angol nyelvet. Nem is szívesen mennék olyan helyre, ahol nincs idegennyelv-használat, hiszen valahogy karban kell tartanom a tudásomat, márpedig erre a legjobb a napi szintű használat. A másik véglet az, ha angolul kell kommunikálni (még ha csak írásban is) a magyarul beszélő kollégákkal, felettesekkel is - ezt sem szeretném.

Próbálom tehát megfelelően összeállítani úgy az önéletrajzokat, hogy ne legyen se túl sok, se túl kevés. Nem tudom, hogy jól csinálom-e... Nyilván minden cégnél mások a szempontok, és szerencse kérdése is, hogy eltalálom-e az igényeiket...

Nemrégiben a barátnőm jelentkezett egy állásra, és egy ismerősétől (aki egy cégnél a munkaerőfelvételért is felel) kapott egy "minta" önéletrajzot, mondván, hogy ez milyen jó. Megnéztem és leesett az állam. Egy pályakezdő ifjú hölgyé volt az önéletrajz, 0 munkatapasztalattal, ám egy egész oldalon át taglalta a semmit... Ha kommunikációs állásra hívták volna, akkor megérteném, hogy ez előny, de nem erről volt szó. Én maradok inkább a valós tapasztalatok felmutatásánál - persze, könnyen beszélek, mert nekem van - és ha kell, a motivációs levélben fényezem magam jobban...

Én is válogatós vagyok azonban... ha épp csak érdekel egy hirdetés (nem látok benne különösebb fantáziát), akkor megy valamelyik "sablon" jelentkezés, de ha tetszik, akkor képes vagyok egy oldalon át taglalni, hogy mennyire tökéletes lennék arra a bizonyos pozícióra...

Egyébként behívtak egy interjúra! Kíváncsi leszek... próbáltam utánanézni a cégnek a neten, de nem találtam. Vagy rosszul írtam le a cégnevet (amit nehezen tudok elképzelni), vagy valami beszervezős dolog... Mondjuk ha nagyon rossz hírű lenne, arról is találnék információt. A Zepteres beszervezőst is megtaláltam - ők is jelentkeztek újra, most egy másik hirdetésre történő jelentkezésem okán.

Jött egy elutasítás is. Vicces volt, nem is arra a pozícióra hivatkoztak, amit megpályáztam... Ellenben kedvezményt ajánlottak fel üzletükben - kezdem azt hinni, hogy nem is volt ott állás, csak egy hülye reklámról van szó...

 

Megpályázott állások száma: 58

Elutasítás: 6

Beszervezési kísérlet: 2

Interjúra hívás: 1

1 komment

Címkék: interjú levél állás álláskeresés önéletrajz munkakeresés állásvadászat cv motivációs elutasítás

A bejegyzés trackback címe:

https://allasfoglalas.blog.hu/api/trackback/id/tr131304513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása