HTML

Állásfoglalás

"Ahhoz van tehetséged, amivel a megélhetésedet megszerzed, mindegy, hogy mivel." Ernest Hemingway

Friss topikok

Linkblog

7. nap - bekeményítek

2009.08.10. 21:07 hummingbird

 A hétvégén nem foglalkoztam az álláskeresési projekttel, kipihentem a pénteki "munkanapot".

 

Ma viszont igen intenzíven nekiálltam keresgélni, pályázni. Az első dolgom az volt, hogy az eddigi tapasztalatok alapján elkészítettem 6 pályázat-prototípust. Rájöttem ugyanis, hogy kevésbé hatékony megoldás, ha minden egyes jelentkezéskor újraírom a pályázati anyagom, vagy próbálom visszakeresni a hasonló pozíciókra történő jelentkezéseimet. Visszanézve az eddigieket, 6 olyan hirdetéstípust találtam, amelyre jellemzően pályáztam. Ezekhez a pozícióhoz elkészítettem a megfelelő önéltrajzokat - bizonyos munkahelyeimet kihúztam, másokat beírtam; és a motivációs levelet is az adott állástípushoz igazodva írtam át. Így lényegesen egyszerűbbé vált a pályázási folyamat, mindig csak az adott pozíció nevét kell beírnom, és a megfelelő mappából csatolni a mellékleteket.

Persze még így is akadtak kivételek - jellemzően éppen azok a munkák, amik a legjobban vonzottak. Ezekhez teljesen egyedi önéletrajzot és motivációs levelet készítettem.

Itt kellett szembesülnöm azzal a problémával, hogy - bár maximálisan alkalmas lennék egy adott munkára - egyszerűen nem tudok semmiféle "hivatalos" referenciát felmutatni - annak ellenére, hogy hobbiból, alkalmi munkaként, megbízásból végeztem már ilyesmit. Az egyik tanácsadó szerint nem elképzelhetetlen, hogy valakit a tényleges tudása és kompetenciái, nem pedig a "papír" alapján vesznek fel - még akkor is, ha esetleg csupán hobbi az adott terület. Gondolok itt arra, amikor valaki profi programozó, csak mert a haverokkal állandóan a gépet nyüstölik, de az égvilágon semmiféle papírja nincs róla... Nos, én is hasonló helyzetbe kerültem. Hogyan bizonyítsam be, hogy grafomán vagyok, az értekező műfajban egyszerűen szárnyalok (szakcikkek, tanulmányok írásában), de a főiskola óta semmit nem publikáltam... (na jó, cikkeket igen, de pl. tanulmányírói munkára ez édeskevés). Valamit azért beírogattam - pontosabban mindent, amit a kötelező iskolai dolgozatokon kívül  valaha is leírtam (igen, még a bérszakdolgozatot is, hiszen egyik legjobb munkám volt).

Megérkeztek az első elutasítások, egyazon állásközvetítőtől, "Jelentkezésekor a kiválasztási folyamat befejező fázisában tartott, így pályázati anyagát (ügyfelünk kérésére) sajnos már nem állt módunkban figyelembe venni." szövegezéssel. Érdekes módon 4 állásra is a "befejező fázisban" pályáztam, ráadásul mindegyiket továbbra is hirdetik ugyanott... Azért aranyosak, hogy egyáltalán visszajeleztek és ilyen finoman küldtek el. Legalább az önbecsülésemet kímélik azzal, hogy nem arról van szó, hogy nem feleltem meg a munkára, hanem a pályázatomat nem veszik figyelembe... Ez pozitív - még ha igen átlátszó is.

Megfogadtam, hogy minden létező állást megpályázok, ami számításba jöhet, nem válogatok. Csak a nagyon távoli, nyilvánvalóan nagyon keveset fizető munkákat hagyom ki. Természetesen nem pályázok olyanra, amire egyértelműen nem vagyok alkalmas "próba szerencse" alapon, hiszen nyilvánvaló, hogy tökéletesen alkalmas pályázóból is lesz éppen elég.

Volt olyan hirdetés is, amelynek már a végigolvasása során majdnem elaludtam, ha a munka is hasonlóan érdekfeszítő, akkor nem biztos, hogy ott akarok dolgozni... de azért megpályáztam, nem lehetek válogatós!

Volt olyan hirdetés is, amit mintha nekem írtak volna ki! Tisztában vagyok azzal, hogy rajtam kívül még számos felsőfokú végzettségű, angolul középfokon beszélő, nagyon jó számítógépes felhasználói ismeretekkel rendelkező pályázó érezhette így, de itt még az elvárt gyakorlat, a személyes kompetenciák is tökéletesen az én jellemzőimhez igazodtak; nem beszélve arról, hogy még az "előnyök" menüpont alatt felsoroltaknak is MARADÉKTALANUL megfeleltem. Ráadásul közel is van - igaz, nem tömegközlekedéssel, de van autóm és az autópálya egyenesen odavisz - talán ez is egy előny a pályázatom elbírálásakor. Kíváncsi vagyok, hogy ide behívnak-e... Ez az egyetlen állás, amely esetében komolyan csalódnék, ha nem hívnának be! Nem azért, mert annyira szeretném ezt a munkát (persze jól jönne, de nem élem bele magam, ahogy a többibe sem), hanem mert valóban megfelelek a kiírás minden részletének.

Estefelé jött egy e-mail, hogy interjúra hívnak. Már épp kezdtem megörülni, hogy azért valami eredményt sikerült elérnem, de gyanús volt, hogy nincs cégnév, csak egy cím és egy (pontosabban két) időpont. Leellenőriztem a címet, és a Google egyenesen egy blogra vezetett, ahol hamar kiderült, hogy a megadott címen (és időpontban) Zepter-ügynökök beszervezése folyik. Hát ennyit erről.

Reggeltől estig hirdetéseket böngésztem és e-maileket küldözgettem. Már alig látok ki a fejemből... 

 

Megpályázott állások száma: 58

Elutasítás: 5

Beszervezési kísérlet: 1
 

Szólj hozzá!

Címkék: hirdetés levél állás álláskeresés önéletrajz ügyintéző munkakeresés állásvadászat motivációs

A bejegyzés trackback címe:

https://allasfoglalas.blog.hu/api/trackback/id/tr291302370

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása