HTML

Állásfoglalás

"Ahhoz van tehetséged, amivel a megélhetésedet megszerzed, mindegy, hogy mivel." Ernest Hemingway

Friss topikok

Linkblog

1. nap - még optimistán

2009.08.04. 15:49 hummingbird

Itt az ideje, hogy konkrét lépéseket tegyek álláskeresés ügyben. Először is önéletrajz kell. Régebben elkövettem azt a hibát, hogy előbb nézegettem a hirdetéseket, utána kezdtem el összeszedegetni a "hozzávalókat" a jelentkezéshez - aztán mire mindent összevadásztam, már nem is érdekelt az adott állás. Jelentkezni gyorsan kell, hirtelen felindulásból. Már ha tényleg dolgozni szeretnénk és nem a sültgalambra várunk...

Tehát önéletrajz: van nekem egy valahol, csak frissíteni kell. Meg is találom egy korábbi mentéseimet tartalmazó DVD-n. Angol nyelvűt sajnos nem találtam, pedig az is volt - sebaj, nem árt egy kis nyelvgyakorlás, lefordítom újra. A legtöbb gondot a fénykép okozza. Nagyon kevés kép készül rólam - lévén mindig én fényképezek - ami van, azon sem egyedül vagyok, még ki sem tudom vágni a fejemet úgy, hogy ne lógjon bele valami. Nagy nehezen találok egy kifejezetten portré formátumot, nem több fél évesnél.

A következő lépés a motivációs levél - legyen valami alap, amit állásonként tudok finomítani, pofozgatni.

Amikor ez is megvan, jöhet a keresgélés. Expresszen kezdem, mert ott fent vannak a fejvadász hirdetések is, valamint - egyedi módon - az elenyésző számú magánakció is, amikor egy cég önállóan próbál alkalmazottat keresni - igen, van néhány ilyen is, előző munkahelyemet is így találtam!

Persze a hirdetések fele kamu - én azt hittem, hogy az Expressz valamelyest moderál, legalábbis a linkeket kiszedi a hirdetésekből, de nem, tele van rendkívül vonzó címmel feladott hirdetéssel, amelyeknek a célja, hogy kattints egy bizonyos oldalra, ami rögtön átirányít egy másikra. Itt aztán valamit rád akarnak sózni, vagy be akarnak szervezni - meg se nézem, hogy mi az, ne érdekel. Rövid idő alatt megtanulom kiszűrni, hogy milyen hirdetéseket kell olvasatlanul átugrani.

Az Expressz után jönnek az állásoldalak - még évekkel ezelőtt feliratkoztam az egyiknél hírlevélre, ez most jól jön, átböngészem. Közben találok egy másik szimpatikus állásoldalt, innen is lementem gyorsan a szóba jöhető ajánlatokat.

Miután végeztem a gyűjtögetéssel, gyorsan végigfutok a listán, épp csak azt nézem, hogy hol mit kérnek. Az adott hirdetéshez igazítom a motivációs levelem, szükség esetén az önéletrajzom is és küldözgetem, küldözgetem a pályázatokat.

Első nap 12 helyre küldtem el az önéletrajzomat, kíváncsi leszek az eredményre...

Szólj hozzá!

Címkék: hirdetés levél állás álláskeresés önéletrajz munkakeresés állásvadászat motivációs

A bejegyzés trackback címe:

https://allasfoglalas.blog.hu/api/trackback/id/tr121302190

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása